Harris book not part of welcome package for migrants

A recent story mistakenly claimed that a children’s book written by Vice President Kamala Harris was included in a package given to unaccompanied migrant children at the US-Mexico border.

The New York Post made the claim on April 23 in a story saying that kids taken to a new shelter in Long Beach, Calif., would receive welcome kits that would include Harris’ 2019 book, “Superheroes Are Everywhere.”

Fox News picked it up the next day, attributing the information to a photo of a single copy of the book, according to the Washington Post. The story was shared on Twitter by Republican US Senator Tom Cotton, who said, “They’re forcing taxpayers to buy Kamala Harris’s book and give it to these illegal immigrants?”

The photo showed a copy of Harris’s book lying next to a backpack in the shelter at a convention center. Taken by a photographer from the Southern California News Group, the photo was referenced by Fox News and on the front page of the New York Post, both edited by Rupert Murdoch.

But this photo shows a copy of Harris’ book that was donated to the shelter during a book and toy drive in Long Beach, the Washington Post reported. It was not a book given to every child.

“The book you are referring to is one of hundreds of books that have already been donated. The book was not purchased by (the US Department of Health and Human Services) or the city,” said the Long Beach spokesperson Kevin Lee at the Washington Post.

Harris spokeswoman Sabrina Singh told the Post that Harris’s office “didn’t know her children’s book had been donated.”

The April 27 New York Post changed the story on its website and added an editor’s note acknowledging that “only one known copy of the book has been given to a child.” The reporter resigned and said she had been “ordered” to write history.

Post checks the Biden facts

The Washington Post, in a fact-checking database maintained during Donald Trump’s 4-year tenure, listed 30,573 false and misleading claims by the president.

Some recent social media posts said the newspaper would not verify facts about the current president, including one that has been shared over 700 times.

The Post will continue to publish fact-checks of statements made by Biden, according to USA Today. But it will not maintain a database.

“Here’s the Biden database – which we don’t plan to expand beyond 100 days. I’ve learned my lesson,” Glenn Kessler, Post’s Fact Checker editor and editor, wrote on Twitter. April 26.

Shani George, vice president of communications for the Washington Post, told USA Today: “We continue our rigorous and systematic fact-checking practice, which has already identified dozens of false and misleading statements by Biden, and will continue to hold the president. responsible for his words. “

Kessler said his team counted 67 false or misleading statements from Biden in the first 100 days, compared to 511 false or misleading statements from former President Donald Trump in his first 100 days. according to the Associated Press.

He said his team had counted 8,859 claims from Trump in the last 100 days of his presidency, an amount his team couldn’t manage in database form.

“Trump at 500 claims / 100 days was manageable; over 8,000 were not,” Kessler said on Twitter.

False allegations of audit results

Arizona Republican senators recently ordered a recount of the 2020 presidential election votes in Maricopa County, state, and social media posts falsely claim to have results.

“A NEIGHBORHOOD OF MILLIONS OF ILLEGAL VOICES FOUND IN THE AUDIT OF ARIZONA … SO FAR!” read a post that was shared 1,500 times.

The results of the audit, which began on April 23, have not been released, according to the Associated Press.

When the PA asked former Arizona Secretary of State Ken Bennett, acting as Senate liaison for the recount, if 250,000 illegal votes were found, he replied, “No.”

The audit cannot overturn the election, the AP said, and previously several lawsuits and audits have revealed no widespread irregularities with Arizona’s results.

The false plank had no power

Recent social media posts incorrectly claimed that a group of parents had ousted an entire school board.

“Parents from Vail, Arizona, just took over the leadership of the school board – all by the rules. Voted on a brand new board and immediately took the term off the mask. Democracy in action! Simply amazing!” shared on Facebook.

This is not what happened, according to PolitiFact.com.

More than 100 parents showed up at the April 27 school board meeting in Vail to protest a rule requiring students to wear face masks. But the board members decided not to hold the meeting.

The parents then decided to hold an unofficial election in the hallway and named five of the parents as their governing body who voted to remove the mask mandate.

The process did not follow the laws that dictate how a school board is elected and it did not change anything.

School board member Chris King called it a “stuntman” and said it was “essentially the same as electing who will be the banker in a monopoly game. It’s the same authority,” he said. he declared to PolitiFact.

• Bob Oswald is a seasoned Chicago-area reporter and former editor of the Elgin Courier-News newspaper. Contact him at [email protected]


Source link

About Therese Williams

Check Also

Vice President Harris sells condo in DC for $ 1.9m

The Westlight complex unit in the West End sold for just under demand, months after …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *